Spis dig gravid – 7 specifikke ting

Spis dig gravid - 7 specifikke tingDet er alment kendt, at det er vigtigt, hvad du spiser under graviditeten.

Men vidste du også, at der er visse ting, du kan spise, som kan hjælp dig med at blive gravid?

Hvis du er klar til at få børn, så gør du rigtig klogt i at læse videre her.

 

 
 

1) Calcium

Calcium er rigtig godt for både knogler og dit forplantningssystem. Et glas sødmælk om dagen kan hjælpe dig med at overkomme ægløsningsproblemer og blive gravid. Lad være med at overdrive indtaget af sødmælk, da det kan påvirke, at du tager på i vægt, hvilket ikke er godt for sandsynligheden for at blive gravid.

Forsøg at ramme 1.000 mg calcium om dagen ved at tilføje daglige snacks af yoghurt eller ost.

 

 
 

2) Jern

Det er vigtigt, at du har nok jern i kroppen, når du forsøger at blive gravid. Dette kan du få ved at indtage sundt naturligt fedtfattigt kød som kalkun, kylling og bøf.

Undersøgelser viser, at kvinder med nok jern i deres krop lader til at have en større fertilitet end kvinder med et lavt niveau af jern.

Igen skal du huske ikke at gå amok i jern. For lidt jern er skidt – men det er for meget jern også. To portioner af dette kød om dagen er rigeligt.

 

 
 

3) Komplekse kulhydrater

Komplekse kulhydrater indeholder masser af ting, som eksempelvis vidunderstoffet folsyre, som er en lysende stjerne, når det kommer til fertilitet.

Du kan finde komplekse kulhydrater i fuldkornsbrød, grøntsager og frugt.

 

 
 

4) Laks

Der er mange, der er nervøse for at spise fisk, når de prøver at blive gravide. Men de mange fede fisk som laks, sardiner og sild indeholder masser af Omega-3 fedtsyrer, hvilket er rigtig godt for de hormoner, der hjælper med fertiliteten.

Du kan også finde Omega-3 fedt syrer i eksempelvis hørfrø og valnødder, hvis du ikke er så meget til fisk.

 

 
 

5) Vild yams

Det lyder vildt, men tvillinger er oftere forekommende i kulturer, hvor kvinderne spiser meget vild yams. Nogle eksperter mener, at dette bestemt ikke er et tilfælde, men at stivelsen fra yams hjælper med at stimulere ægløsningen.

 

 
 

6) Bær

Bær er fulde af antioxidanter, som hjælper med beskytte din krops celler fra at blive beskadiget. Især blåbær og hindbær er spækket med antioxidanter. Giv dem også til din partner, da undersøgelser viser, at de også kan hjælpe med at holde hans sperm sund og stærk.

 

 
 

7) Østers

Østers er ikke blot et elskovsmiddel, der sætter drifterne op, de er også propfulde af zink, som er en nødvendighed, når du forsøger at blive gravid. Mangel på zink kan forstyrre din cyklus og sænke ægproduktionen.

Hader du østers? Så kan du også vælge mad som kylling, kalkun, fuldkorn, nødder, æg og grøntsager. Vælg desuden en vitaminpille, der indeholder zink.

 

Rigtig god fornøjelse med baby-produktionen!

Giv din vurdering